st tijd symp18 AFFICHE 420Ook dit jaar ontwierp grafisch ontwerper Jurgen Jasper het affiche voor het TIJD-symposium. Het is het 10e affiche dat hij heeft ontworpen.
U kunt het ontwerp in PDF-formaat hier downloadenpdf. Wij stellen het zeer op prijs als u het affiche wilt afdrukken en ophangen!

enno zuidema ecokathedraal heerenveen

De sprekers van het TIJD-symposium van 31 oktober 2018 stellen zich aan u voor: Stedebouwkundige Enno Zuidema (MVRDV).

sustainable development goals heerenveen ecokathedraal

De Le Roy lezing zal tijdens het TIJD-symposium van 31 oktober 2018 worden gehouden door Ad Marijs. Marijs is econoom en theoloog en is werkzaam als docent aan de Hogeschool Windesheim in Zwolle. Daarnaast publiceert hij boeken, waaronder een boek over de Sustainable Development Goals van de VN.

merel melief dagvoorzitter TIJD-symposium Merel Melief is hoofdredacteur van het tijdschrift Noorderbreedte dat burgers en vakmensen wil inspireren tot zorgvuldige omgang met de noordelijke leefomgeving. Ze is dagvoorzitter bij het TIJD-symposium.

marijke pieters ecokathedraal 960

Marijke Pieters (1967) reageert in haar werk op het leven: een complex systeem, waarin chaos en balans steeds in meer of mindere mate aanwezig zijn.

marjolein de graaff 1 foto angeliek de jongeMarjolein de Graaff. Foto Angeliek de Jonge

In haar planeetreddende one-womanshow Deugzucht springt Marjolein de Graaff moeiteloos van de sloppenwijken van Jakarta, via de uiteinden van het universum in de helikopter van de Franse president. Met subtiele humor baant zij zich een weg door wegwerpfeestjes en de kleren van de doden. Bij vlagen vilein, dan weer poëtisch en troostend: dit is cabaret voor de doordenker.

jan doevedans, ecoloog, spreker TIJD-symposium 2018De sprekers van het TIJD-symposium van 31 oktober 2018 stellen zich de komende weken aan u voor:

Jan Doevendans kwam uit Brabant voor Biologie aan de RUG naar Groningen, switchte naar HBO Biologie-Aardrijkskunde, werd met Buitenbedrijf BBZ (BewustBuitenZijn) een van de eerste zelfstandige (stads)ecologen in Nederland en bracht ecologie via lezingen, radio- en tv-optredens en talloze rapporten onder de aandacht van een breed publiek.

posthuis theater heerenveen tijd symposium 2018De 15e editie van het jaarlijks gehouden symposium dat de Stichting TIJD jaarlijks organiseert vindt dit jaar plaats op woensdagmiddag 31 oktober 2018  in het Posthuis Theater in Heerenveen. Dit in het kader van Leeuwarden-Fryslân Culturele Hoofdstad van Europa.

geef le roy de tijdDocumentaire "Geef Le Roy de tijd" over Louis Le Roy van Fryslân DOK, uitgezonden op NPO2 op 3 juni 2018. Het betreft een oude documentaire die opnieuw is uitgezonden naar aanleiding van de overdracht van Ecokathedraal in Mildam van de familie Le Roy naar de Stichting TIJD.

inge le roy ondertekend overdracht ecokathedraalInge Le Roy ondertekent overdracht ecokathedraal

Op dinsdag 15 mei 2018 is het eigendom van de ecokathedraal in Mildam met bijbehorend atelier formeel door de familie van Louis le Roy (1934-2013) aan de Stichting TIJD overgedragen.

jeroen suurd ecokathedraal klarenbeek

In Klarenbeek is Jeroen Suurd gestart met een ecokathedraal. Uiteraard juichen wij dergelijke initiatieven toe. Één van de lange termijn doelen van de Stichting TIJD is namelijk het realiseren van een 1% grondgebied met bestemming 'ecokathedraal proces'. Elke plaats zijn eigen ecokathedralen.

thumb bord ecokathedraalVanaf 14 april 2018 staat Mildam ‘blijvend op de kaart’. In en rond het dorp staan 6 informatieve panelen, zoals hier bij de ecokathedraal, die de historie van die plek beschrijven in woord en beeld. Lutz Jacobi heeft het bord bij de brug van Mildam officieel onthuld. Daarnaast is een plattegrond gereed met een recreatieve wandeling langs die panelen én door de natuur. De wandelroutekaarten zijn mee te nemen vanaf 3 plaatsen: bij Hof van Schoterland, it alde tsjerkje en bij camping De Geele Bosch, een stukje over de brug langs de Ottersweg.

thumb plusmienskip2Op 27 april 2018 was de ecokathedraal in Mildam onderdeel van PlusMienskip. Bezoekers konden samen stapelen aan een Plus-teken bij de ingang.

Op meerdere plekken in de dorpen Mildam, Katlijk en Bontebok werden dergelijke Plus-tekens in het landschap geplaatst als teken van ontmoeting. De komende weken zal er aan meerdere Plussen worden gewerkt, met als finale de uitreiking van de PlusWinnaar die op 15 september bekend wordt gemaakt.

Workshops Ecokathedraal denken en werken in 2018

Ecokathedraal workshop LF2018 Ecokathedraal gemeente heerenveen workshop

In 2018, als Leeuwarden/Friesland Culturele Hoofdstad van Europa is, organiseert de Stichting TIJD in samenwerking met de Gemeente Heerenveen 9 workshops "Ecokathedraal denken en werken".

Meer informatie vindt u op www.ecokathedraal.nl.

Aanmelden is vanaf nu mogelijk!

Wat doen wij met uw gegevens? Lees onze privacyverklaring
I agree with the Privacy policy