thumb plus richard tentoonstelling oude liefde heerenveen 2U bent van harte welkom bij de opening van de Tentoonstelling "Königstraum / Koningsdroom / Kingsdream / Rêve du Roi" van "+ richard" op zaterdag 13 april t/m 15 juni 2019 in Kunstruimte Oude Liefde, Trambaan 17, Heerenveen

hap en stap arrangementEen wandeltocht met culinaire en historische elementen!

De route begint om 10:30 bij landgoed Oranjestein in Oranjewoud. In de oranjerie wordt u ontvangen met koffie én oranjekoek, een Friese lekkernij. Vervolgens maken we een rondleiding over het 19e -eeuwse landgoed waarbij de beheerder u vertelt over de geschiedenis en het wonen en werken op deze nog authentieke buitenplaats.

overlijden ingrid

Ingrid Le Roy, dochter van Inge en Louis Le Roy (1924-2012) en bestuurslid van de Stichting TIJD is dinsdag 5 maart overleden.

govert geldof complex ingewikkeld
“In de praktijk gebeurt het!” is de titel van de Le Roy Lezing die door Govert Geldof gehouden wordt op het TIJD-symposium van donderdagmiddag 31 oktober 2019 in het Museum Heerenveen Een toelichting op zijn boek: “Complexiteit en de waarde van praktijkkennis”. "Hoe complexer een vraagstuk is, hoe nadrukkelijker we een beroep moeten doen op praktijkmensen. Hoe groter de onzekerheden zijn, hoe belangrijker het is waarde toe te kennen aan de kennis van de mannen en vrouwen die met de voeten in de klei staan, zorg verlenen, voor de klas staan en het land bewerken. Dat is de centrale boodschap van dit boek." aldus Geldof.

vacature voorzitter stichting tijdEr is bij de stichting TIJD een vacature voor een voorzitter. Voor deze functie heeft het bestuur het volgende profiel samengesteld:

groen lintje stichting tijd nominatie heerenveen groen links 2018

De Stichting TIJD is door Groen Links Heerenveen genomineerd voor het Groene Lintje 2018. De prijs wordt elk jaar toegekend aan een persoon, bedrijf of organisatie die een waardevolle bijdrage aan de kwaliteit van onze omgeving hebben geleverd.

merel melief tijd symposium kleinVoor het jaarlijkse TIJD-Symposium van Stichting Tijd schreef Merel Melief een column die aansloot bij het thema: Minimalisme en Gemeenschapszin.

‘Wat is dertig jaar?’ vraagt filosoof Louis le Roy zich af in een portret van Fryslan Dok, om daarna resoluut te antwoorden: ‘niks!’ Op de geschiedenis van de wereld is een mensenleven een stipje. Een puntje onzichtbaar voor het blote oog. Le Roy predikt een circulaire economie avant la lettre en het minimalisme voordat influencers ermee aan de haal gingen. Zijn filosofie: de mens moet de natuur niet willen beheersen, sterker nog ze kan haar niet beheersen, want ze is zelf de natuur.

alle sprekers tijd symposium

De speciale LF2018-editie van het TIJD-symposium is achter de rug. We hebben een mooie, inspirerende middag gehad in het Posthuis Theater in Heerenveen. Lees het korte (foto)verslag van deze middag.

rob hendriks tijd symposium 2018

Architect Rob Hendriks, architect bij DAAD in Beilen en  Stadsbouwmeester in Enschede, zal op het symposium vertellen over het boek dat hij met Piet Vollaard aan het voorbereiden is over de werken van le Roy, en kort over de plannen met het atelier in de ecokathedraal in Mildam. Voorafgaand aan het TIJD-symposium van 2017 heeft een aantal leerlingen van Artez in Zwolle, gebrainstormt over mogelijke aanpassingen aan het atelier. Hendriks hield in 2016 de Le Roy-lezing.

st tijd symp18 AFFICHE 420Ook dit jaar ontwierp grafisch ontwerper Jurgen Jasper het affiche voor het TIJD-symposium. Het is het 10e affiche dat hij heeft ontworpen.
U kunt het ontwerp in PDF-formaat hier downloadenpdf. Wij stellen het zeer op prijs als u het affiche wilt afdrukken en ophangen!

enno zuidema ecokathedraal heerenveen

De sprekers van het TIJD-symposium van 31 oktober 2018 stellen zich aan u voor: Stedebouwkundige Enno Zuidema (MVRDV).

sustainable development goals heerenveen ecokathedraal

De Le Roy lezing zal tijdens het TIJD-symposium van 31 oktober 2018 worden gehouden door Ad Marijs. Marijs is econoom en theoloog en is werkzaam als docent aan de Hogeschool Windesheim in Zwolle. Daarnaast publiceert hij boeken, waaronder een boek over de Sustainable Development Goals van de VN.

merel melief dagvoorzitter TIJD-symposium Merel Melief is hoofdredacteur van het tijdschrift Noorderbreedte dat burgers en vakmensen wil inspireren tot zorgvuldige omgang met de noordelijke leefomgeving. Ze is dagvoorzitter bij het TIJD-symposium.

Wat doen wij met uw gegevens? Lees onze privacyverklaring
Ik ga akkoord met Privacy beleid