doneer een boom le roy tuin hor

Zorg voor nog meer biodiversiteit in de Le Roy tuin in Heerenveen-Midden en doneer een boom!

Bomen zijn onmisbaar voor een gezond klimaat. Dat geldt wereldwijd, maar begint in je eigen omgeving. Bomen zijn nodig voor het creeëren van schaduwrijke plekken, het zorgen voor een betere waterhuishouding en natuurlijk zorgen ze voor een schone lucht. Ook bieden bomen en struiken natuurlijke broedplekken én voedsel voor vogels.

Daarom plant de Stichting TIJD elk jaar in de Le Roy tuin in Heerenveen een aantal bomen. In het geval van fruitbomen worden die zorgvuldig geselecteerd door de Stichting Fruit yn Fryslân. Dit planten van bomen willen we zeker nog jaren volhouden. Uw financiële bijdrage is daarbij van groot belang.

thumb IMG 20210514 163321ECOKATHEDRAAL - MILDAM

IT'S ABOUT TIME!

Het is gelukkig weer mogelijk, na 3 jaar zullen we op maandag 31 oktober weer ons jaarlijks terugkerende symposium houden. Dit jaar sluiten we aan bij het thema van het IABR (Internationale Architectuur Biënnale Rotterdam): It's about time!

Via onze contacten hebben we te horen gekregen dat er een mooie vacature is die voortbouwt op het fundament van Louis Le Roy en gericht is op groen-participatie. Voor de hele vacature op de website van de universiteit van Leuven klik je op de link onderaan dit artikel.

Baanbrekend

PHD POSITION (FULL-TIME) 'GREEN PARTICIPATION. THE SOCIOPOLITICS OF ECOLOGICAL LANDSCAPE DESIGN'

Project

The project ‘Green Participation', financed by The Research Foundation – Flanders (FWO)  explores the possibilities and challenges of participation and collaboration in green design from both a historical and theoretical perspective (e.g. engaging with posthumanism and environmental humanities, political ecology and science and technology studies).

Het Oranjewoud Festival gaat dit jaar door en vindt plaats vanaf donderdag 19 t/m zondag 22 augustus. Het programma laat het publiek klassieke muziek horen, voelen en beleven in de prachtige entourage van Landschapspark Oranjewoud.

1624014740 innervoice vierkant 1080px

Dit jaar is ook de ecokathedraal in Mildam weer een van de locaties. Daar staat de muzikale voorstelling Inner Voice op 20 en 22 augustus (vier keer) geprogrammeerd. De voorstelling is door Cora Burggraaf speciaal voor deze plek gemaakt, en vertelt het verhaal van Elsa Diepenbrock. Over een vrouw die haar eigen stem lange tijd liet verstommen....

Cred Renato Cruz Santos PDB Inauguracao Materia Viva93

De organisatie van de Porto Design Biennale heeft foto's met ons gedeeld. Hier de ruimte waar de aandacht voor de Ecokathedraal zich manifesteert. Ze laten in Porto de filmdocumentaire van Beate Lendt zien:

Louis Le Roy - Life and work in time and space
Je kunt deze film zelf ook bekijken via Vimeo film Porto Biennale waar je deze voor 1,50 kunt huren met Engelse ondertiteling.  De Nederlandse versie van de film zonder ondertiteling kan ook teruggevonden worden in twee delen op Youtube Leven en werken in tijd en ruimte