rondleiding le roy tuin heerenveen werkgroep oud heerenveen

Zaterdagochtend 25 april 2020 organiseert de Stichting Werkgroep Oud-Heerenveen, in samenwerking met de stichting TIJD, een historische rondleiding door Heerenveen-Midden.

ask the trees galerie getekend emmy bersma heerenveenKunstenares Emmy Bergsma bij een werk van haar in Galerie Getekend.

Naar aanleiding van de expositie "Ask the trees" met tekeningen van Emmy Bergsma in Galerie Getekend in Heerenveen, was er een wandeling door de ecokathedraal in Mildam geregeld na afloop van het bezoek aan de expositie.

nldoet le roy tuin heerenveen
De stichting TIJD doet ook dit jaar wee mee met de landelijke vrijwilligersdag NL-Doet. Om de Le Roy tuin beter toegankelijk te maken voor mensen met een visuele of lichamelijke beperking is het nodig om een aantal kleine obstakels weg te halen, zoals oneffenheden in het pad overhangende takken. Ook willen we graag het zwerfvuil dat we tegenkomen verzamelen. Dit doen we op zaterdagochtend 14 maart 2020.

beginjaren le roy tuin europalaankerk heerenveenDe Le Roy tuin in Heerenveen-Midden in de beginjaren (rond 1972)

Louis Le Roy, die internationaal bekendheid kreeg met zijn ecokathedralen in binnen- en buitenland, heeft gedurende zijn hele leven duizenden foto's en dia'sgemaakt van de projecten die hij begeleide. Slechts een klein aantal daarvan is ooit gepubliceerd in boeken die hij geschreven heeft, waaronder "Natuur uitschakelen, natuur inschakelen" uit 1972.

Na het overlijden van Le Roy in 2012 en het overlijden van zijn vrouw Inge in 2019 is een begin gemaakt met het in kaart brengen van dit fotoarchief. Architect Rob Hendriks en publicist Piet Vollaard zijn hier mee bezig gegaan, en hebben een deel van het immense archief gedigitaliseerd en willen er uiteindelijk een publicatie van maken waarin alle projecten beschreven worden waar Le Roy betrokken bij is geweest.

video le roy lezing 2019 govert geldof

Op het TIJD-symposium van 31 oktober 2019 werd de Le Roy lezing gehouden door Govert Geldof met als titel “In de praktijk gebeurt het!”.

Ik ga akkoord met de Privacy beleid