rinse van der schoot ecokathedraal 300Rinse van der Schoot bij de Ecokathedraal in Mildam op 18 juli 2019

Bestuurslid van het eerste uur A.R. (Rinse) van der Schoot van de Stichting TIJD is op woensdag 24 juli 2019 overleden. In het volgende In Memorian leest u dat Van de Schoot van  grote betekenis is geweest voor de stichting.

Toen Rinse jaren geleden samen met zijn Greetje en een vriend een bezoek bracht aan de ecokathedraal in Mildam en zij op de stenen in de zon zaten werden zij aangesproken door Louis Le Roy. Na een heel referaat van Louis vroeg hij wat voor werk Rinse deed. Die vertelde dat hij jurist was bij de gemeente Heerenveen. Dat was niet direct een goede binnenkomer. Ambtenaren waren niet het soort mensen waar Le Roy grote bewondering voor had, net zo min trouwens als architecten en tuinarchitecten. Ze waren in zijn visie te veel afgedwaald van de praktijk en te veel gevangen in regeltjes, bouwtekeningen en ontwerpen.

ecokathedraal heerenveen toegankelijk hit

Maandag 17 juni 2019 hebben twee leden van Heerenveens initiatief Toegankelijkheid ( HiT Heerenveen ) op uitnodiging van de Stichting Tijd een wandeling gemaakt door de Le Roy tuin in Heerenveen met als doel te inventariseren waar de toegangkelijkheid verbeterd kan worden.

loftlud ecokathedraalOp zondag 28 juli 2019 zal Loflûd in de ecokathedraal van Mildam twee keer een voorstelling geven. Loftlûd improviseert met taal, muziek en ruimte. Loftlûd is ontstaan uit een idee om samen sfeervolle improvisatiemuziek te maken. De uitdaging was om met het geluid van de didgeridoo op intuïtieve wijze muziekcomposities met een verhaal te maken. Een verhaal dat gecombineerd met poëzie steeds meer de vorm kreeg van een levend landschap vol planten, dieren, en ‘vreemde’ geluiden.

logo stichting steenbreekVoorzitter Wout Veldstra van de Stichting Operatie Steenbreek zal op het TIJD-symposium van 31 oktober 2019 een lezing houden over de doelstelling van de stichting.

nynke rixt jukema tijd symposium 2019 ecokathedraalOp het TIJD-symposium van 31 oktober 2019 zal ook architecte Nynke-Rixt Jukema een lezing houden.

Wat doen wij met uw gegevens? Lees onze privacyverklaring
Ik ga akkoord met Privacy beleid