Foto Elske Riemersma ecokathedraal mildamGrafisch ontwerper Jurgen Jasper en fotografe Elske Riemersma maakten samen een boek waarin een aantal Le Roy lezingen zijn opgenomen. Het gaat om lezingen van Joke Hermsen, Hans Achterhuis, Matthijs Schouten, Cees Hoogendijk en Michel van Eeten die werden gehouden tijdens jaarlijkse TIJD-symposia op 31 oktober

le roy kennedylaan 1972 kleinNu we binnen moeten blijven om te voorkomen dat het Corona-virus zich verder verspreid, zijn we vooral aangewezen op het Internet. Lang voordat internet bestond, waren we aangewezen op cassettebandjes, weet u nog? Bij een lezing van Louis Le Roy in 1972 in Utrecht zat iemand met zo'n cassetterecorder in de zaal. Gelukkig!

Daarom kunt u nu luisteren naar deze lezing, waarin Le Roy vertelt over de functie van de Le Roy tuin in Heerenveen-Midden.

Lezing Louis Le Roy 1972, deel 1:

Lezing Louis Le Roy 1972, deel 2

einde le roy tuin

De Stichting TIJD trekt zich per direct terug uit het ecokathedraal project dat sinds 1966 in Heerenveen-Midden in ontwikkeling is. Tegen alle afspraken in die de stichting TIJD en de gemeente Heerenveen hebben zijn er de afgelopen twee dagen over de gehele lengte van 1 km veel bomen gekapt en struiken weggehaald, waardoor het ecokathedrale proces weer terug bij af is.

ask the trees galerie getekend emmy bersma heerenveenKunstenares Emmy Bergsma bij een werk van haar in Galerie Getekend.

Naar aanleiding van de expositie "Ask the trees" met tekeningen van Emmy Bergsma in Galerie Getekend in Heerenveen, was er een wandeling door de ecokathedraal in Mildam geregeld na afloop van het bezoek aan de expositie.

nldoet le roy tuin heerenveen

In verband met het Corona-virus is besloten om de NL-doet actie in de Le Roy tuin is UITGESTELD tot nader datum.

De stichting TIJD doet ook dit jaar wee mee met de landelijke vrijwilligersdag NL-Doet. Om de Le Roy tuin beter toegankelijk te maken voor mensen met een visuele of lichamelijke beperking is het nodig om een aantal kleine obstakels weg te halen, zoals oneffenheden in het pad overhangende takken. Ook willen we graag het zwerfvuil dat we tegenkomen verzamelen. Dit doen we op zaterdagochtend 14 maart 2020.