vacature voorzitter stichting tijdEr is bij de stichting TIJD een vacature voor een voorzitter. Voor deze functie heeft het bestuur het volgende profiel samengesteld:

groen lintje stichting tijd nominatie heerenveen groen links 2018

De Stichting TIJD is door Groen Links Heerenveen genomineerd voor het Groene Lintje 2018. De prijs wordt elk jaar toegekend aan een persoon, bedrijf of organisatie die een waardevolle bijdrage aan de kwaliteit van onze omgeving hebben geleverd.

merel melief tijd symposium kleinVoor het jaarlijkse TIJD-Symposium van Stichting Tijd schreef Merel Melief een column die aansloot bij het thema: Minimalisme en Gemeenschapszin.

‘Wat is dertig jaar?’ vraagt filosoof Louis le Roy zich af in een portret van Fryslan Dok, om daarna resoluut te antwoorden: ‘niks!’ Op de geschiedenis van de wereld is een mensenleven een stipje. Een puntje onzichtbaar voor het blote oog. Le Roy predikt een circulaire economie avant la lettre en het minimalisme voordat influencers ermee aan de haal gingen. Zijn filosofie: de mens moet de natuur niet willen beheersen, sterker nog ze kan haar niet beheersen, want ze is zelf de natuur.

alle sprekers tijd symposium

De speciale LF2018-editie van het TIJD-symposium is achter de rug. We hebben een mooie, inspirerende middag gehad in het Posthuis Theater in Heerenveen. Lees het korte (foto)verslag van deze middag.

rob hendriks tijd symposium 2018

Architect Rob Hendriks, architect bij DAAD in Beilen en  Stadsbouwmeester in Enschede, zal op het symposium vertellen over het boek dat hij met Piet Vollaard aan het voorbereiden is over de werken van le Roy, en kort over de plannen met het atelier in de ecokathedraal in Mildam. Voorafgaand aan het TIJD-symposium van 2017 heeft een aantal leerlingen van Artez in Zwolle, gebrainstormt over mogelijke aanpassingen aan het atelier. Hendriks hield in 2016 de Le Roy-lezing.

Wat doen wij met uw gegevens? Lees onze privacyverklaring
I agree with the Privacy policy