enno zuidema ecokathedraal heerenveen

De sprekers van het TIJD-symposium van 31 oktober 2018 stellen zich aan u voor: Stedebouwkundige Enno Zuidema (MVRDV).

Zuidema is per 1 september 2018 hoofd stedenbouw, strategic en urban planning bij het bekende architectenbureau MVRDV in Rotterdam. MVRDV en Zuidema kennen elkaar al lang. Met MVRDV werkte hij zowel in het onderwijs aan de Academie van Bouwkunst, met Nathalie de Vries zat hij in het bestuur van OASE magazine en recent in het aardbevingsgebied Groningen.

In Noord-Nederland is hij bekend van o.a. zij betrokkenheid bij Places of Hope, een project in het kader van Leeuwarden-Friesland Culturele Hoofdstad van Europa in 2018 (#LF2018). Bij Places of Hope wordt onderzocht hoe het Noorden zich kan profileren als goed vestigingsklimaat, ondanks negatieve aspecten als aardbevingen, bevolkingsdaling, energietransitie, verdroging en verzilting. In april 2018 startte Places of Hope het Atelier Het zelfbewuste Noorden waar deze vragen werden onderzocht.

Hij is stedenbouwkundige, veranderaar, strateeg en inspirator.

Andere sprekers op het symposium zijn Jan Doevedans en Ad Marijs (Le Roy lezing),  Rob Hendriks, kunstnares Marijke Pieters en er is een optreden van Marjolein de Graaff

Workshops Ecokathedraal denken en werken in 2018

Ecokathedraal workshop LF2018 Ecokathedraal gemeente heerenveen workshop

In 2018, als Leeuwarden/Friesland Culturele Hoofdstad van Europa is, organiseert de Stichting TIJD in samenwerking met de Gemeente Heerenveen 9 workshops "Ecokathedraal denken en werken".

Meer informatie vindt u op www.ecokathedraal.nl.

Aanmelden is vanaf nu mogelijk!

Wat doen wij met uw gegevens? Lees onze privacyverklaring
I agree with the Privacy policy