In 2009 maakte filmmaker én bouwer Johan van der Zee de korte film 'Vive Le Roy' over een van de spaarzame bezoeken die Louis Le Roy aan de Ecokathedraal in Mildam maakte. Le Roy gaat met een aantal nieuwe bouwers (Siebe Homminga, Jaap Bos, Johan van der Zee, Berend Jansen, Freek Faber, Rob Theel, Janneke Stam en Frouk van der Zalm ) en Janos Koppandy en zijn vrouw Amrai in gesprek, en wandelt over het terrein.

Vive Le Roy! Louis Le Roy bezoekt in 2009 zijn Ecokathedraal in Mildam from Peter Wouda on Vimeo.

Le Roy komt in verband met zijn gezondheid nog zelden op de Ecokathedraal. Deze film is daarom een uniek document. 'Vive Le Roy!' werd op 31 oktober 2009, de 85ste verjaardag van Le Roy, voor het eerst vertoond tijdens het jaarlijkse Tijd-symposium in Heerenveen.

U kunt deze film ook bekijken op www.vimeo.com/stichtingtijd/vive-le-roy