st tijd symp18 AFFICHE 420Ook dit jaar ontwierp grafisch ontwerper Jurgen Jasper het affiche voor het TIJD-symposium. Het is het 10e affiche dat hij heeft ontworpen.
U kunt het ontwerp in PDF-formaat hier downloadenpdf. Wij stellen het zeer op prijs als u het affiche wilt afdrukken en ophangen!

Jasper over het ontwerp:

"Voor de ontwerpen heb ik mij gericht op het woord ‘Minimalisme’. Wat betekent dat voor een affiche? Het ‘hoogstnoodzakelijke’: dit heb ik vertaald naar:

• open letters, in lijn, dus geen verspilling van inkt
  • schreefloze letters, dus geen inkt verspillen aan ‘schreven’
  • Zo min mogelijk kapitalen, dus geen verspilling van inkt daaraan
  • Geen overbodige foto's / tekst; toevoeging cq verklaring Stichting TIJD heb ik weggelaten, alsmede de verklaring van de spreker van de Le Roy lezing
  • Geen ‘www’ voor de URL
  • Geen ‘bold’ en groot/klein gebruiken in het programmablad; minimalistisch structuur gegeven aan de tekst
  • Geen afbeeldingen gebruiken, alleen het hoogstnoodzakelijke; tekst