Joke HermsenSchrijfster en filosofe Joke Hermsen houdt op woensdagmiddag 31 oktober 2012 de Le Roy lezing op het jaarlijkse symposium van de Stichting Tijd in Heerenveen. Het is de vierde keer dat deze lezing gehouden wordt: eerder waren Jan Woudstra, Michel van Eeten en Cees Hoogendijk de sprekers.

Stil de TijdHermsen schreef in 2009 het boek "Stil de Tijd", waarin ze aan de hand van een aantal filosofen en kunstenaars onderzoekt wat tijd eigenlijk is, en pleit voor meer aandacht voor de niet-kloktijd. Naar aanleiding van dit boek is ze een veel gevraagd spreekster over dit onderwerp.

Naast dit boek schreef ze ook romans, waaronde de onlangs verschenen roman "Blindgangers" die in de eerste week al verscheen in de top-10 van de nederlandse literatuur.

Bekijk hier het hele programma van het symposium!