Cred Renato Cruz Santos PDB Inauguracao Materia Viva93

De organisatie van de Porto Design Biennale heeft foto's met ons gedeeld. Hier de ruimte waar de aandacht voor de Ecokathedraal zich manifesteert. Ze laten in Porto de filmdocumentaire van Beate Lendt zien:

Louis Le Roy - Life and work in time and space
Je kunt deze film zelf ook bekijken via Vimeo film Porto Biennale waar je deze voor 1,50 kunt huren met Engelse ondertiteling.  De Nederlandse versie van de film zonder ondertiteling kan ook teruggevonden worden in twee delen op Youtube Leven en werken in tijd en ruimte

Naast de film, die het team van Alastair Fuad-Luke ook heeft laten ondertitelen in het Portugees, hebben ze met behulp van Portugese materialen uit de buurt  een begin gemaakt met een Portugees ecokathedraal-bouwsel om de Portugese bevolking te inspireren om met hernieuwde blik te kijken naar de mogelijkheden  in hun eigen omgeving. Een Ecokathedraal is overal mogelijk en biedt veel voor een hete en droge omgeving door haar oase van groen en mogelijkheden om water vast te houden.     Cred Renato Cruz Santos PDB Inauguracao Materia Viva50

Deze installatie is natuurlijk maar een kleine start als je gewend bent aan de grootte en kracht van de bouwsels in Mildam en Heerenveen.
En ook al had Louis zijn eigen herkenbare stijl, een Ecokathedraal is mogelijk in vele vormen.
We zijn blij dat Porto in contact komt met het gedachtegoed wat stichting Tijd nog duizenden jaren zal uitdragen: Een ecologische plaats waar natuur en menselijk welzijn hand in hand gaat, en waar we ons (de natuur en de mens) de ruimte en tijd geven om samen te ontwikkelen.   Cred Renato Cruz Santos PDB Inauguracao Materia Viva99