ecokathedraal heerenveen toegankelijk hit

Maandag 17 juni 2019 hebben twee leden van Heerenveens initiatief Toegankelijkheid ( HiT Heerenveen ) op uitnodiging van de Stichting Tijd een wandeling gemaakt door de Le Roy tuin in Heerenveen met als doel te inventariseren waar de toegangkelijkheid verbeterd kan worden.

Het HiT zet zich in voor mensen met een beperking of een chronische ziekte, zodat ook zij zo veel mogelijk kunnen deelnemen aan de samenleving. Zwaan Soeten en Mirjam Wagenaar, die beide een visuele beperking hebben, namen de proef op de som en wandelden samen door de kilometer lange groene ecokathedraal. De plekken waar het lastig voor hun werd om te lopen zijn genoteerd, en worden in een rapport vermeld en doorgestuurd naar de Stichting TIJD die deze knelpunten aan gaat pakken. Voor zowel Soeten als Wagenaar was het bekend terrein: zij groeiden op in de buurt. Mirjam was er al een paar jaar niet doorheen gelopen omdat ze het idee had dat de strook slecht toegankelijk was. De wandeling is haar echter zo goed bevallen dat ze zeker de route weer vaker gaat lopen. Een groot deel van de tuin is zeer goed begaanbaar, maar het moet wel een natuurlijk pad blijven kwamen beiden tot de conclusie.

De Stichting TIJD beheert sinds 2005 deze ecokathedraal in Heerenveen-Midden en wil zich er de komende tijd voor inzetten om dit wandelgebied toegankelijk te maken voor zo veel mogelijk mensen, met inachtneming van de natuurlijke ontwikkeling van de groenstrook. Tips en ervaringen van andere wandelaars zijn zeer welkom! Ook de Stichting TIJD zet zich in om Gemeente Heerenveen beter toegankelijk te maken.

ecokathedraal slechtzienden toegankelijk

ecokathedraal test toegankelijkheid