DSC 0628Van 11 februari tot medio juli 2017 kunt u in Kasteel Groeneveld in Baarn de tentoonstelling "Tweede natuur" van Hannah Schubert zien. Hannah Schubert was op het TIJD-symposium een van de sprekers omdat ze in haar master-studie "tweede natuur" uitgebreid het werk van Le Roy bestudeerd had.

Nederland kent honderden langdurig leegstaande gebouwen. De expositie ‘Tweede Natuur’ toont de potentie van het onbedwingbare karakter van de natuur, en hoe dit kan worden ingezet om een ‘gefaald’ gebouw langzaam te transformeren naar een landschap.

De tentoonstelling gaat over tijd, verval en groei, over het celebreren van vergankelijkheid in plaats van deze te ontkennen. Het is een zoektocht naar een hybride vorm tussen architectuur en landschap, en een nieuwe realiteit, waardoor een waarde wordt gecreëerd die verder gaat dan uit te drukken is in economisch rendement.