Joke Hermsen Le Roy lezing EcokathedraalIn de aanloop naar 2018, het jaar dat Leeuwarden-Friesland zich Culturele Hoofdstad van Europa mag noemen, wordt er volop gewerkt aan alle evenementen die gehouden worden. Juist dan is het goed om zo nu en dan gas terug te nemen en niets te doen. Hiervoor pleit Joke Hermsen, schrijfster van het boek "Stil de tijd" en op het TIJD-symposium van 2012 de Le Roy lezing heeft gehouden (zie foto).

Op 13 december organiseert Keunstwurk in de serie "dwarskijkers" een avond met lezingen en een wandeling in Sint Jacobiparochie.  Filosofe en schrijfster Joke Hermsen neemt het publiek mee in haar pleidooi voor ‘tussentijd’. In rusttoestand kunnen we volgens filosofe Joke Hermsen tot bezinning en reflectie komen. “Pas als we niets doen, opent zich de ruimte van het denken en van de creativiteit”. Een uitgelezen kans om jezelf als Dwarskijker en druktemaker te verdiepen in de waarde van rust en stilte voor kunst en creativiteit.

>> Meer informatie over de lezing van Joke Hermsen en aanmelden kan hier.

>> Meer informatie over de Stichting TIJD en LF2018