logo stichting steenbreekVoorzitter Wout Veldstra van de Stichting Operatie Steenbreek zal op het TIJD-symposium van 31 oktober 2019 een lezing houden over de doelstelling van de stichting.

Veldstra heeft de stichting in 2015 opgericht met als doel om burgers het nut te laten inzien van groen in plaats van grijs (tegels) in hun tuin. Tegels er uit, planten er in. Tientallen gemeenten en instellingen hebben zich inmiddels aangemeld om te helpen deze bewustworden te realiseren, waaronder Wetterskip Fryslan en de gemeente Leeuwarden. Onder het motto "het klimaat is een zaak van de lange termijn, maar maatregelen van vandaag hebben morgen effect!" zijn er veel acties in gang gezet die tot concrete maatregelen hebben geleid.

wout veldstra operatie steenbreek ecokathedraal

Meer informatie over het TIJD-symposium 2019 vindt u hier.