nrc natuur in stad marian stuiver

In het NRC van 19 januari 2023 interviewt Wouter van Noort o.a. Marian Stuiver, schrijfster van het boek "The symbiotic city". Stuiver stelt in haar boek en in het artikel dat we natuur niet los moeten zien van onszelf en de stad, maar dat alles met elkaar verweven is en in symbiose leeft.

"Écht groene steden krijg je niet alleen met wat inheemse liguster en kamille in de tuin, erkent Stuiver. Uiteindelijk moet de maatschappij „van het antropoceen naar het symbioceen”, van een samenleving gericht op mensen naar een samenleving die in symbiose leeft met de rest van de natuur." aldus Stuiver,

Stuiver was eerder in de Le Roy tuin in Heerenveen, waar ze kennis maakte met de symbiotische dubbelstad zoals Le Roy die voor ogen had.

Lees het hele artikel hier

symbiotic city marian stuiver