Crisis creeert ruimte

Het Platform Duurzame Gebiesdsontwikkeling (een initiatief van het Ministerie van I&M, Stichting Kennis voor Klimaat en Stichting Urgenda) heeft haar 3-jarig bestaan afgesloten met het uitgeven van het rapport "Crisis creëert ruimte". Dit rapport is het resultaat van 3 jaar intensief onderzoek naar duurzame initiatieven in Nederland die als voorbeeld kunnen dienen voor andere locaties in Nederland.
Onder de titel "Leren van Lewenborg met de tijdloze lessen van Louis Le Roy" beschrijft Rob Hendriks hoe een groep bewoners van een groningse wijk de openbare ruimte in hun wijk hebben vormgegeven nadat Le Roy 10 jaar zijn ideëen in de praktijk heeft mogen brengen.

De missie van het Platform was: versnelling en versterking van duurzame gebiedsontwikkeling in Nederland. Het zou mooi zijn als er meer Le Roy gebieden in Nederland mogen komen, na Mildam, Heerenveen en Groningen.

Lees hier het hele artikel van Rob Hendriks, of download het hele rapport op de website van DGO