ommoordIn de Rotterdamse wijk Ommoord, in 2006 uitgeroepen tot het Groenste stuk Rotterdam, is bij de aanleg in de jaren 60 van de vorige eeuw aan Louis Le Roy gevraagd om zijn ideeën rond natuur in de stad toe te passen. Dit resulteerde in de "Wijktuin": een 5 hectare groot gebied waar vele vrachtwagens met sloopafval het vlakke gebied (een drooggelegd gebied van wadden en kwelders) omtoverden tot een terrein met hoogteverschillen.

Tot op de dag van vandaag wordt het gebied onderhouden door vrijwilligers. Elke woensdag zijn ze daar aan het werk en bereid tot het beantwoorden van vragen. Naast Mildam, Heerenveen, Groningen (Lewenborg) hoort Ommoord zeker ook tot de plekken waar aan een Ecokathedraal gewerkt wordt:  een samenwerking tussen mens, plant en dier. Zonder pland, eindeloos in de tijd, en met vrije energie.

rotterdam groene stadOp de Dag van de Architectuur 2016 is het boek "Rotterdam Groene stad" uitgekomen met daarin 100 groene projecten. Het Le Roy gebied Ommoord wordt hier ook in beschreven.

Het IVN, Instituur voor Natuureducatie en Duurzaamheid, heeft in het gebied een ontdekpad beschreven voor jong en oud.

Wat doen wij met uw gegevens? Lees onze privacyverklaring
Ik ga akkoord met Privacy beleid