thumb bord ecokathedraalVanaf 14 april 2018 staat Mildam ‘blijvend op de kaart’. In en rond het dorp staan 6 informatieve panelen, zoals hier bij de ecokathedraal, die de historie van die plek beschrijven in woord en beeld. Lutz Jacobi heeft het bord bij de brug van Mildam officieel onthuld. Daarnaast is een plattegrond gereed met een recreatieve wandeling langs die panelen én door de natuur. De wandelroutekaarten zijn mee te nemen vanaf 3 plaatsen: bij Hof van Schoterland, it alde tsjerkje en bij camping De Geele Bosch, een stukje over de brug langs de Ottersweg.

In 2018 kunt u de wandeling ook met een Bekende Nederlander maken, steeds op de laatste zondag van de maand. Zo wacht op 27 mei historicus Karst Berkenbosch om 15:00 uur de lopers op bij Hof van Schoterland. Op 24 juni is journalist/wandelgids John Jansen van Galen uw begeleider. Let op de lokale pers voor de volgende aankondigingen! Voor wie niet kan wachten of de kaart wil bestuderen en zelf afdrukken: deze is onderaan deze pagina te vinden of hier te downloaden: http://mildam.org/wp-content/uploads/2018/04/wandel1-blijvend-op-de-kaart.jpg

bord ecokathedraal

Mildam op de kaart, ecokathedraal