Tuin en Kunst tiendaagseIn de provincie Groningen wordt van 21 tot 30 juni 2013 de Tuin & Kunst tiendaagse gehouden. In het kader hiervan is in het Oude Postkantoor aan de Schoolstraat 7 in Delfzijl de fototentoonstelling Vive Le Roy te zien.  De openingstijden zijn van 10.00 tot 17.00 uur, en de entree is gratis.

De expositie 'Vive Le Roy' toont een bijzondere selectie van foto's door diverse fotografen met de werken van Louis Le Roy als onderwerp. De tentoonstelling wil het werk en gedachtegoed van de 'Wilde Tuinman' onder de aandacht brengen en het belang van langdurige duurzame natuurontwikkeling in combinatie met menselijke creativiteit benadrukken.

Naast het hoofdthema is er aandacht voor nieuw te ontwikkelen initiatieven op het gebied van natuurontwikkeling, landschapsvormgeving en 'groene omgevingskunst'. Het door Louis Le Roy geïntroduceerde 'Ecokathedrale proces' kan enorm tot hulp zijn bij het realiseren van nieuwe en vooral ook vernieuwende projecten waarin de combinatie van kunst, cultuur en natuur elkaar in de tijd weten te vinden.

Naast de diverse fotoseries worden er films vertoond en is er een informatie 'minibeurs' waar allerlei informatie over het belang, de aanleg en duurzaam onderhoud van natuur- en cultuurtuinen te vinden is. De expositie en informatieve presentaties worden verzorgd door o.a.:

- Stichting Beleveniscollectief
- Stichting De Draad
- Stichting TIJD
- Stichting Le Roy Groningen
- Stichting Oase
- Vereniging Wilde Weelde
- Fotofabryk Leeuwarden

De expositie omvat werken van diverse kunstenaars, fotografen en filmmakers. Meer informatie is te vinden op de website "Levende natuurtuinen"