Groenten, zet je tanden er in

De Stichting TIJD gaat onder het motte "Groenten, zet je tanden er in...." samen met Hart voor Heerenveen en de werkgroep JOGG (Jongeren Op Gezond Gewicht) van de gemeente Heerenveen een zoektocht doen naar eetbare planten en vruchten die in de Le Roy tuin groeien. De oogst wordt vervolgens in restaurant Het Ambacht bereid tot een heerlijke maaltijd.

JOGG streeft naar een samenleving waarin alle kinderen en jongeren wonen, leren, recreëren en werken in een omgeving waarin een gezonde leefstijl de normaalste zaak van de wereld is. De Le Roy tuin is voor kinderen een avontuurlijke plek om te spelen en te leren wat er zoal in de natuur groeit en bloeit. Dat daar ook veel eetbare planten en vruchten zijn kunnen ze tijdens deze speurtocht leren.

Meer weten? Kijk op de JOGG-pagina van de gemeente Heerenveen, of de de actie Groenten, zet je tanden er in van Jongeren op Gezond Gewicht.