De 5e Le Roy lezing van het tijd-sympoium van 2013 is gehouden door Prof. dr. Matthijs Schouten. Schouten is o.a. verbonden aan het Natuurcollege, een initiatief van prinses Irene van Lippe Biesterveld. De lezing is hier te lezen, en een video-opname is hier te bekijken.

Affiche Jurgen Jasper

Speciaal voor dit symposium hebben cursisten van de Fotofabryk uit Leeuwarden van Elske Riemersma een expositie gemaakt met nieuw fotowerk dat op de Ecokathedraal gemaakt is. Riemersma dingt mee naar de Pf-portfolioprijs met foto's van de Ecokathedraal. U kunt uw stem op deze serie uitbrengen op de website van Pf.

Het symposium is ook bedoeld om u op de hoogte te houden van de ontwikkelingen rond de Stichting TIJD. Voorzitter Peter Brinkman zal aan het begin van de middag hierover vertellen.

Naast de Le Roy lezing zal kunstenares Tineke Schoenmaker  vertellen over de invloed die Le Roy gehad heeft op haar leven en werk. Schoenmaker is in haar woonplaats Elim rond haar woning al jaren haar tuin aan het ontwikkelen op basis van de ecokathedrale principes van Le Roy. Schoenmaker schreef een artikel in het boek "Dansen tussen fundamenten" dat uitgegeven is door de Stichting Tijd, en op 31 oktober tegen gereduceerd tarief te koop is tijdens het symposium.

Ook is er uitgebreid tijd om te netwerken met andere tijdgenoten. Net als vorig jaar is Hems Zwier weer de dagvoorzitter. De kosten voor deze middag bedragem € 20,-. Bij voorkeur dit bedrag vóó 26 oktober overmaken op IBAN-nummer: NL71INGB0004358407 t.n.v. Stichting Tijd, Heerenveen, of eventueel contant betalen bij aanvang van het symposium. Deze middag zijn alle boeken van de Stichting TIJD tegen gereduceerd tarief te koop tegen contante betaling.

Het affiche (links een afbeelding) en het programmaboekje is ook dit jaar weer ontworpen door Jurgen Jasper.

HET PROGRAMMA:

13:00: deur open
13:30: welkom door dagvoorzitter Hems Zwier
13:35: openingswoord door Peter Brinkman
13:55: Kunstenares Tineke Schoenmaker uit Elim vertelt over de invloed die Le Roy op haar leven en werk heeft gehad
14:25: Elske Riemersma presenteert fotowerk van cursisten van de Fotofabryk uit Leeuwarden

14:40: pauze gelegenheid om te netwerken

15:00: Le Roy lezing door prof. dr. Matthijs Schouten