• Leerlingen Nordwin College Le Roy tuin

Leerlingen van het Nordwin College tijdens praktijkles

Stichting TIJD Ecokathedraal #LF2018 Culturele HoofdstadIn 2018 is Leeuwarden / Fryslân Culturele Hoofdstad van Europa, met "iepen mienskip" als centraal thema. De Stichting TIJD, die de 'mienskips-projecten' de Ecokathedraal in Mildam en Heerenveen-Midden (beter bekend als de Le Roy tuin), heeft voor dit bijzondere jaar een aantal plannen gemaakt om deze projecten onder de aandacht te brengen.

• Zo willen we over het hele jaar verdeeld 9 workshops gaan geven die elk één dag duren. Daarin wordt aan maximaal 15 mensen per keer in theorie en praktijk het Ecokatehdrale denken en werken toegelicht. Aan de hand van lezingen en daadwerkelijk de handen uit de mouwen steken krijgt iedereen de kans om kennis te nemen van het werk waar Louis Le Roy (1924 - 2012) in de jaren 60 van de vorige eeuw mee is begonnen.
  • Op 31 oktober 2018 willen we een TIJD-symposium organiseren. Dit doen we al sinds de oprichting van de stichting TIJD in 2001, maar we willen dit jaar een extra bijzondere editie maken, waarin natuurlijk de Le Roy lezing dat jaar niet zal ontbreken.
  • Het Le Roy open lucht theater in de Le Roy tuin in Heerenveen staat (ook) in 2018 open voor iedereen die voor zijn of haar talenten een podium nodig heeft. Of het nu een zangkoor, modeshow, dansvoorstelling, voorlees-wedstrijd of freestyle-running demonstratie is: meldt het bij ons en we helpen je op weg.

Meer weten? Stuur een mailtje naar 2018@stichtingtijd.nl en we houden je op de hoogte. Of schrijf je in op onze nieuwsbrief op www.ecokathedraal.nl

>>> Voor onze activiteiten zijn we op zoek naar mensen die ons financieel willen steunen. Bent u al TIJDgenoot / Vriend van de Stichting TIJD? Dat kan via dit online inschrijfformulier.